Ik ben onderwijscoach en richt me voornamelijk op de groepsdynamiek in de klas. Ik begeleid en coach leerkrachten die zo’n onrustige en lastige groep hebben dat ze geen lol meer hebben in hun werk en zich onrustig voelen als ze voor de klas staan. Ik leer ze hoe ze weer grip op de groep kunnen krijgen, door ze tools en inzichten te geven waarmee ze de volgende dag aan de slag kunnen. Daardoor staan ze weer met plezier én rust voor een fijne klas.
Naast individuele coaching begeleid ik ook teams in het ontwikkelen van een fijn en veilig pedagogisch klimaat in de school.
Binnen mijn werk zijn drie kernwaarden van belang: Verbinding - Relatie - Plezier
Verbinding: Kinderen en leerkrachten zijn één groep, één systeem. Ze moeten het sámen doen; samen de stip op de horizon zetten en daar naartoe werken.
Relatie: Zonder relatie is er geen verbinding. Relatie en verbinding zijn essentieel om tot leren te komen. Of het nu om een groep kinderen gaat of de leerkrachten waar ik mee werk.
Plezier: Elke leerkracht wil graag het beste uit alle kinderen halen, een fijne sfeer in de groep creëren waarin geleerd wordt, maar waar ook plezier is.